Om beskyttelse af personlige oplysninger

Beskyttelse af personfølsomme oplysninger

Dette indsamler vi via Place2Book

Holdtilmeldinger til Hadsten Billedskole sker gennem systemet Place2Book. For at kunne administrere hold i Hadsten Billedskole, beder vi om følgende information via Place2Book:

• navn på tilmelder
  • navn og alder på elev
  • kontaktinformationer, inklusiv email-adresse
  • betalingsoplysninger (via sikker metode)

Vi anvender udelukkende disse oplysninger til holdadministration, og vi opbevarer dem, så længe holdet er aktivt, og eleven er tilmeldt samt i henhold til dansk regnskabspraksis.

Vedr. anvendelse af billeder

Hadsten Billedskole tager billeder ifm. afvikling af hold, arrangementer, workshops og ferniseringer mm. for at vise billedskolens arbejde og formidle det i sammenhænge, hvor det kan gavne billedskolens fortsatte virke – samt for at give dig som elev – eller familie til elever i billedskolen lejlighed til at få indblik i elevernes engagement og kreativitet.

Mange billeder tages i offentlige rum, men vi tager også billeder af eleverne, når de er fordybet i kreative aktiviteter i undervisningen, eller når de fremviser deres værker. Vi vil også tage billeder af hyggelige øjeblikke, hvor det sociale er i fokus.

Udvalgte billeder offentliggøres på hjemmesiden, i nyhedsbreve, på Facebook og på Instagram og evt. i lokale medier for at indgå i formidlingen af Hadsten Billedskoles virke og indhold.

Vi beder altid om aktivt samtykke til at tage billeder af elever ifm. hold, undervisning og udstillinger. Du kan til enhver tid kan trække et billedsamtykke tilbage og sikre, at billeder af dig ikke anvendes og offentliggøres herefter. Dette sker ved at kontakte billedskolen på info@denskaevebilledskole.dk . Hadsten Billedskole ikke kan dog garantere, at tidligere offentliggjorte billeder kan fjernes fra fx trykte medier og tidsskrifter.

Hadsten Billedskole opbevarer alle billeder forsvarligt og sikkert i op til 3 år efter de er taget, med mindre samtykke trækkes tilbage.

Sådan behandler vi den information, vi indsamler

Den information, vi indsamler, bruger vi udelukkende til at sikre, at vi kan tilbyde hold i Hadsten Billedskole, dvs. især af de følgende årsager:

• Af administrative og regnskabsmæssige hensyn.
  • For at kunne kontakte dig med information om de hold, du har tilmeldt dig
  • For at kunne formidle Billedskolens arbejde i lokalsamfundet (kun billeder)
  • Ved udsendelse af eventuelle nyhedsbreve.

Sikkerhed

Det er vigtigt for os at sørge for, at dine oplysninger er sikre hos os. For at forebygge uautoriseret adgang eller offentliggørelse, har vi foretaget de nødvendige fysiske, elektroniske og administrative foranstaltninger, der skal til for at passe på de informationer, vi opbevarer om dig.

Links til andre hjemmesider

På vores hjemmeside vil du af og til finde links til andre hjemmesider, som vi synes kunne være interessante for dig. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du følger et af disse links og dermed forlader vores hjemmeside, så har vi ikke hverken kontrol med eller ansvar for den side, du lander på. Derfor kan vi ikke give løfter om, hvordan dine oplysninger bliver sikret og anvendt på andre sider end vores egen. Denne erklæring gælder dermed kun vores egen side. Vi kan kun opfordre til, at du selv tjekker, hvilke anvisninger og garantier de pågældende sider selv stiller.

Kontrol af dine personlige oplysninger

Vi garanterer, at vi aldrig videresælger, deler eller udlåner dine personlige oplysninger til en tredjepart, med mindre du har givet tilsagn til dette, eller vi er lovmæssigt forpligtet til det. Vi kan finde på at sende dig informationer om tredjepart som del af evt. nyhedsbreve eller ifm. med afvikling af arrangementer på hold, du er tilmeldt, hvis vi vurderer, at informationen er relevant for dig – og i forhold til vores anliggende.

Du kan vælge at begrænse anvendelsen af dine personlige oplysninger på følgende måder:

• hvis du tidligere har afgivet oplysninger til os, kan du til enhver tid få oplyst, hvilke oplysninger vi opbevarer, ved at skrive til os på info@denskaevebilledskole.dk.
  • hvis det drejer sig om et nyhedsbrev, er der et link til oplysninger og afmelding i den mail, du får tilsendt.

Du er altid velkommen til at få at vide, hvilke oplysninger vi ligger inde med om dig. Hvis din forespørgsel kræver, at vi skal anvende udefrakommende ressourcer til at frembringe informationerne, kan udleveringen blive pålagt et mindre gebyr. Skriv til os på ovenstående mailadresse, hvis du vil vide mere.

Du kan til enhver tid bede om at få slettet oplysninger og vi vil efterkomme dette ønske, med mindre vi er lovmæssigt forhindret i det.

Hvis du opdager, at de oplysninger vi har om dig er ukorrekte eller ufuldstændige, så kontakt os endelig hurtigst muligt, så vi kan rette op på fejlen.