Billedskolen tilbyder to forskellige keramikkurser

VI GENTAGER SUCCESEN OG TILBYDER 2 KERAMIKKURSER

KERAMIKKURSUS FOR BØRN

På kurset, kan du lave krus, kopper, tallerkener, fade, skilte, ophæng, skåle, figurer og meget andet

Kurset inderholder 3 timers arbejde med ler kombineret med undervisning i pladeteknik og håndformning (1. kursusgang). Herefter bliver leret brændt første gang (forglødning). 2,5 timers pudsning og glasering (2. kursusgang).  Herefter bliver leret brændt anden gang (glasurbrænding). Der er 1 kg ler til hvert barn, glasur samt alle redskaber til at rulle ud, skære, stemple og forme med til rådighed. De færdige kunstværker/keramikting kan afhentes ca. 1-2 uger efter glaseringen.

Det kræver ingen forudsætninger for at deltage udover lysten til at arbejde med ler.

Medbring selv madpakke og noget at drikke.

Deltagere:  børn fra 1.- 10. klassetrin.

Datoer: Søndag d. 24/4 kl. 10-13 og søndag d. 22/5 kl. 10-12.30

Sted:  Østervangskolen, Billedkunstlokalet, Hammelvej 9

Pris: 400 kr. Prisen inkluderer 1 kg ler, glasur og brændinger.

Antal deltagere: 10

Underviser: Gitte Anemark Barrett

Tilmelding: Klik her

KERAMIKKURSUS FOR VOKSNE

På kurset, kan I lave krus, kopper, tallerkener, fade, skilte, ophæng, skåle, figurer og meget andet

Kurset inderholder 3 timers arbejde med ler kombineret med undervisning i pladeteknik og håndformning (1. kursusgang). Herefter bliver leret brændt første gang (forglødning). 2,5 timers pudsning og glasering (2. kursusgang).  Herefter bliver leret brændt anden gang (glasurbrænding). Der er 1 kg ler til hver deltager, glasur samt alle redskaber til at rulle ud, skære, stemple og forme med til rådighed. De færdige kunstværker/keramikting kan afhentes ca. 1-2 uger efter glaseringen.

Medbring selv madpakke og noget at drikke.

Deltagere:  18 år og op – ingen øvre aldersgrænse.

Datoer: Søndag d. 24/4 kl. 14-17 og søndag d. 22/5 kl. 13-15.30

Sted:  Østervangskolen, Billedkunstlokalet, Hammelvej 9

Pris: 500 kr. Prisen inkluderer 1 kg ler, glasur og brændinger pr person.

Antal deltagere: 10

Underviser: Gitte Anemark Barrett